بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو legion 5

تفاوت ‌های بین دسکتاپ ‌های بازی و لپ ‌تاپ ‌های بازی قابل توجه است، اما به ندرت، قابل حمل بودن مورد توجه می باشد. این عامل بزرگترین دلیل وجود لپ تاپ های بازی است و بخش بزرگی از گیمرها آن‌ ها را دوست دارند. خانواده لپ‌تاپ ‌های Legion لنوو از جمله لپ‌تاپ‌ های محبوبی است که گیمرهای رایانه شخصی اغلب آن‌ها را در نظر می ‌گیرند. این نوع لپ تاپ ها بسیار در بین گیمرها محبوب هستند و طرفداران بسیاری دارند. یکی از مدل های محبوب legion، لپ تاپ legion5 می ­باشد.بررسی های نمایندگی لنوو نشان میدهد این لپ تاپ به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو شناخته شده است. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی این لپ تاپ می پردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو
legion 5

طراحی و ساخت

این لپ تاپ کیفیت ساخت بسیار قوی دارد. هیچ شکافی در بدنه در استفاده تشخیص داده نشده است. انعطاف در شاسی نیز با توجه به میزان پلاستیک استفاده شده بسیار عالی می باشد. درب آن یک قطعه پلاستیکی صاف و نسبتاً ضخیم است. یک لوگوی کوچک لنوو در گوشه پایینی و یک لوگوی Legion در گوشه مقابل وجود دارد. رنگ‌آمیزی منشوری در لوگوی Legion وجود دارد که بسته به زاویه نور، رنگ را تغییر می ‌دهد.

بلند کردن درب یک اقدام با یک انگشت است. لبه روی درب بسیار عالی است تا چسبندگی خوبی نیز داشته باشد. لولای آن بی نظیر است، بسیار مستحکم می باشد و مقدار مناسبی از استحکام را برای تنظیمات نگه می دارد. این درب همچنین صفحه نمایش را 180 درجه به عقب باز می­کند.

تبلت لنوو Tab S8
خواندن

کترشناسان نمایندگی لپ تاپ لنوو معتقدند حاشیه های این دستگاه نسبتاً کوچک است. قاب پایینی ضخیم تر است که برای اکثر لپ تاپ های 15 اینچی طبیعی می باشد. در مرکز قاب بالایی و لبه یک وب کم HD است. انعطاف پذیری بسیار کمی در شاسی وجود دارد.

صفحه کلید و پد لمسی

طرح کلید تقریباً طرح ایده آلی است. هیچ کلیدی با ظاهر تو رفته در نقاط عجیب و غریب وجود ندارد. چیزی که خیلی به چشم می آید، نحوه جدا شدن کلیدهای جهت دار از ردیف پایین است. صفحه کلید دارای نور پس زمینه با نورپردازی RGB 4 ناحیه می باشد. این نورپردازی تقریبا سطح ابتدایی با ویژگی های محدود و بهترین نرم افزار برای تغییر دادن نیست. حالا به بررسی پد لمسی می رویم، که بسیار مناسب است. پد از جنس پلاستیک می باشد. به هر حال، خوب کار و به خوبی ردیابی می ­کند.  

 صفحه نمایش

صفحه نمایش FHD در این مدل بی نظیر است. وضوح 1920×1080 پیکسل، IPS، 165  هرتز با روکش مات. زوایای دید ثابت هستند. در این صفحه نمایش فناوری ساخته شده است که گرافیک را به طور خودکار تنظیم می کند. این فناوری از Advance Optimus برای جابجایی بین استفاده از GPU اختصاصی و گرافیک AMD  بدون نیاز به راه اندازی مجدد رایانه شخصی استفاده می کند. با غیرفعال کردن حالت Hybrid می توانید این حالت را در نرم افزار Lenovo Vantage تغییر دهید.

اگر به دنبال اجرای بازی ‌های سریع، با به‌روزرسانی 60 هرتز و زمان‌ های پاسخ متوسط هستید به نظر می ‌رسد، این لپ تاپ Lenovo مناسب شما باشد. برای جزئیات بیشتر در این مورد باید به بررسی ‌های دیگر بپردازید، اما شبیه ‌سازی در این پانل قابل توجه است. همچنین باید اضافه کنیم که هیچ پشتیبانی Freesync در تنظیمات Radeon  وجود ندارد.

تعمیر فلت لپ تاپ لنوو
خواندن
بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو
legion 5

سخت افزار و عملکرد

بررسی های بخش تعمیر لپ تاپ گیمینگ لنوو نشان میدهد Legion 5، با پردازنده  Ryzen 7 4800H، 16 گیگابایت رم DDR4 3200 مگاهرتز در دو کانال، 512 گیگابایت حافظه SSD و گرافیک دوگانه Nvidia GTX 1650Ti dGPU و iGPU در پلتفرم  AMD و توانایی رفت و آمد یکپارچه بین آن ها به بازار عرضه شده است. با غیرفعال کردن حالت  Hybrid، GPU Vega را از برنامه Vantage غیرفعال کنید و این کار نمایشگر داخلی را مستقیماً به GPU Nvidia مرتبط می ‌کند و تاخیر ورودی را به حداقل می ‌رساند.

از نظر مشخصات، Ryzen 7 4800H  یک پردازنده 8C/16T  با TDP 45 وات است، اما در صورت تامین انرژی کافی و خنک شدن مناسب، می تواند با TDP و کلاک بالاتر کار کند.

نویز، گرما، اتصال، بلندگوها و موارد دیگر

یک ماژول حرارتی پیچیده در Legion 5  با دو فن، چهار رادیاتور، سه لوله حرارتی و صفحات حرارتی فراوان در بالای CPU، GPU  و VRM وجود دارد. این عامل بیشتر با ورودی ‌ها و اگزوزهای مناسب تکمیل می‌ شود، بنابراین Lenovo در طراحی حرارتی در اینجا کوتاهی نکرده است. هنگام اجرای بازی ها در حالت Performance، جریان فن ها فقط تا حدود 43 دسی بل افزایش می یابند و در حالت بی صدا کمتر از 40 دسی بل می باشند.تعجب نکنید ! بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو در برابر شماست.

 هنگام اجرای بنچمارک‌ های تک هسته ‌ای و چند هسته ‌ای در حالت متعادل پیش ‌فرض، حداکثر صدای خروجی لنوو 36 دسی ‌بل بود که بسیار بی‌ صدا و مدیریت آن آسان است. گرمای بیرونی اندکی روی پنل‌ ها وجود دارد و هوای گرم به ‌خوبی از پشت دمیده می ‌شود.

بررسی و تعمیر لپ تاپ لنوو Ideapad 3
خواندن

هنگامی که حالت عملکرد در طول آزمایش کار اجرا می شود، صدای خروجی دستگاه به 45 دسی بل افزایش می یابد. این عامل بیشتر قابل توجه است. حداکثر دمای 93 درجه سانتی‌ گراد CPU کمی زیاد است، اما خطرناک نیست.

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو
legion 5

عمر باتری

لنوو، لژیون 5 را با باتری 60 یا 80 وات ساعتی ارائه می­ دهد. همراه با یک سخت افزار کارآمد، این نوت بوک با شارژ برای مدت طولانی دوام می آورد. این لپ تاپ دارای یک شارژر 170 واتی فشرده و نسبتا سبک است که از طریق دوشاخه مستطیل شکل اختصاصی خود وصل می شود. اگر شارژ سریع را از برنامه Vantage فعال کنید، شارژ کامل حدود 2 ساعت طول می کشد، یا در غیر این صورت بیش از 2 ساعت طول می کشد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو
legion 5

سخن پایانی

لپ تاپ لنوو legion5 دارای صفحه‌کلید راحت و بی‌صدا، اتصال قوی و داخلی مناسب است. البته، پیکربندی‌ های مختلفی در دسترس است که به نظر می ‌رسد قیمت ‌های رقابتی دارند.بخش ارتقا لپ تاپ لنوو معتقد است هسته گرافیکی تقریباً از عهده هر کار بازی بر می ‌آید و حتی اگر به پتانسیل کامل خود دست پیدا نکند، پردازنده بازهم سریع است. امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما قرار گرفت آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا