روشن نشدن لپ تاپ لنوو

علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو + ارائه راهکارهای پیشنهادی

لپ تاپ لنوو روشن نمی شود

لپ‌تاپ‌های لنوو نوآورانه‌ترین دستگاه‌هایی هستند که تعادل فوق‌العاده‌ای بین طراحی و عملکرد دارند و به همین دلیل است که شما یکی از آن‌ها را خریداری کرده‌اید. با این حال، ممکن است با مشکلی مواجه شوید که در آن لپ‌تاپ لنوو شما با وجود تلاش‌های متعدد، روشن نمی‌شود. بنابراین، برای رفع مشکل شما و بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو ، توضیح خواهیم داد که چرا با این مشکل مواجه هستید و چند راه حل آزمایش شده را در اختیار شما قرار می دهیم که برای بسیاری از کاربران کارآمد بوده است.

تماس مستقیم با نمایندگی لنوو

 

علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو

علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو چیست؟

مشکلات کلیدی

اگر لپ تاپ لنوو شما روشن نمی شود، این معمولاً به دلایل زیر رخ می دهد:

  • یک باتری مرده
  • آداپتور برق ناسازگار یا کابل شارژ معیوب
  • گیر کردن در حالت اسلیپ/ گیر کردن در بخش هایبرنیت
  • درگیری های سخت افزاری
  • سطح روشنایی پایین
  • به روز رسانی خراب ویندوز
  • تنظیمات نور پس زمینه نادرست
  • صفحه نمایش آسیب دیده

لپ تاپ لنوو روشن نمی شود

بسیاری از کاربرانی که لپ تاپ لنوو دارند از خرید خود راضی هستند. با این حال، اگر شما یکی از آن دسته از کاربرانی هستید که اخیراً با مشکلی مواجه شده‌اید که در آن لپ‌تاپ لنوو شما روشن نمی‌شود، ممکن است ناامیدکننده باشد و شما را در میانه کار سرگردان کند.برای همین مساله به دنبال جوابی میگردید که چرا لپ تاپ لنوو روشن نمیشود؟

چرا لپ تاپ لنوو من روشن نمیشود؟

 

دلایل زیادی برای روشن نشدن لپ تاپ لنوو شما وجود دارد، از جمله:

  • باتری لپ تاپ لنوو شما خراب است و نیاز به تعویض دارد.
  • کابل شارژ معیوب است یا از آداپتور برق ناسازگار استفاده می کنید.
  • سطح روشنایی در لپ تاپ بسیار کم تنظیم می شود و شبیه یک سیستم خاموش است.
  • تنظیمات نور پس زمینه صفحه نمایش لپ تاپ لنوو نادرست است یا صفحه نمایش آسیب دیده است.
  • لپ تاپ به دلیل خرابی دکمه پاور در حالت خواب یا هایبرنیت گیر کرده است.
  • رم تعویض شده با مادربرد لپ تاپ لنوو در تضاد است.
  • به روز رسانی اخیر ویندوز در روشن نشدن سیستم نقش دارد.

اکنون بیایید در رابطه با علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو چند راه حل سریع برای روشن کردن لپ تاپ Lenovo را مورد بحث قرار دهیم و امیدواریم که یکی از این راهکارها برای شما مفید باشد.

چرا لپ تاپ لنوو روشن نمیشود

روشن نشدن لپ تاپ لنوو به خاطر باتری

 

گاهی اوقات، اگر باتری لپ تاپ لنوو شما شارژر کافی برای روشن کردن سیستم نداشته باشد، روشن نمی شود. خرابی و وجود اتصال در باتری لپ تاپ نیز میتواند باعث بروز مشکلات متعددی شود. شاید در رابطه با علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو بد نباشد که ابتدا باتری لپ تاپ را بررسی نمایید.

 

تاثیر خرابی باتری در عدم روشن شدن لپ تاپ

باتری لپ تاپ لنوو شما ممکن است تمام شود اگر فراموش کنید آن را شارژ کنید و لپ تاپ را روشن بگذارید تا خود به خود خاموش شود.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که باتری شما معیوب است و نمی تواند شارژ را نگه دارد و در نتیجه زمان تخلیه سریعی دارد که باعث می شود لپ تاپ روشن نشود.یکی از علت های اصلی عدم روشن شدن لپ تاپ لنوو همین مساله است.

رفع مشکل باتری در روشن نشدن لپ تاپ لنوو

برای تشخیص دقیق مشکل، کافی است آداپتور برق را به لپ تاپ لنوو خود وصل کنید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا شارژ شود. سپس دکمه پاور لپ تاپ را فشار دهید و منتظر بمانید تا روشن شود.

اگر لپ تاپ لنوو شما هنوز روشن نمی شود، از یک متخصص در نمایندگی لنوو بخواهید که باطری جدید را جایگزین کند تا لپ تاپ شما روشن شود.

بررسی و تعمیر لپ تاپ لنوو Ideapad 3
خواندن

آداپتور برق ناسازگار یا کابل شارژ معیوب

این احتمال وجود دارد که لپ تاپ شما به آداپتور برق وصل شده باشد اما باتری را شارژ نکرده باشد.

در این حالت ممکن است مشکلی در آداپتور برق یا کابل شارژ وجود داشته باشد. خرابی و آسیب دیدن کابل برق و همینطور بروز مشکلات در شارژر و آداپتور به دلیل ضربدیدگی و یا نوسانات برق انرژی لازم جهت روشن کردن لپ تاپ لنوو را فراهم نمیکند. و نهایتا لپ تاپ لنوو روشن نمیشود.

دلیل روشن نشدن لپ تاپ لنوو

چرا لپ تاپ لنوو من به برق وصل است اما روشن نمی شود؟

کابل شارژ همراه با آداپتور برق لنوو اغلب آسیب می بیند و در نتیجه شارژ نمی شود و در نتیجه لپ تاپ لنوو روشن نمی شود.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که از یک آداپتور برق تقلبی استفاده می‌کنید که باتری را شارژ نمی‌کند یا به اندازه کافی برای عملکرد صحیح راه‌اندازی سیستم این کار را انجام نمی‌دهد.

بررسی های نمایندگی لنوو نشان میدهد پریز برق معیوب همچنین می تواند عاملی برای اتصال لپ تاپ لنوو شما به برق باشد اما شارژ نشده است.

چگونه مشکل روشن نشدن لپ تاپ لنوو را برطرف کنم؟

اولین چیزی که می توانید برای رفع مشکل شارژ لنوو خود امتحان کنید، این است که آن را به یک پریز برق دیگر وصل کنید.

اگر مشکل برطرف نشد، یک کابل شارژ دیگر بخرید و ببینید آیا لپ تاپ می تواند باتری را شارژ کند و روشن شود. نکته بعدی که باید بررسی کنید این است که مطمئن شوید که از آداپتور برق صحیح استفاده می کنید.

برای این کار، آداپتور برق متناوب را به پریز برق و لپ تاپ لنوو خود وصل کنید. اگر لپ‌تاپ چراغ نشانگر قدرت را نشان نمی‌دهد یا نشانگر باتری در نوار وظیفه ویندوز نوار پیشرفت شارژ را نشان نمی‌دهد، آداپتور AC سازگار دیگری از Lenovo را امتحان کنید.

گرمای بیش از حد را بررسی کنید

یکی از بزرگترین مشکلات و یا بهتری بگوییم دشمنان قطعات کامپیوتری و تراشه های کامپیوتری مربوط به حرارت است. بسیار دیده شده که در اثر بالا رفتن حرارت لپ تاپ قطعات داخلی دچار مشکل شده اند. باید به هر نحوی سعی کنید حرارت لپ تاپ خود را متعادل نگه دارید تا مبادا به لپ تاپ و قطعات آن آسیبی نرسد.

اگر متوجه شدید که بعد از مدتی کار سنگین حرارت لپ تاپ شما بی اندازه بالا رفته تنها راهکار خاموش کردن لپ تاپ و استراحت دادن به آن است. این کار باعث میشود از روشن نشدن لپ تاپ در آینده جلوگیری کنید.

کابل برق و آداپتور را بررسی کنید

یک پیچیدگی در کابل برق و قطع شدن رشته های آن میتواند منجر به روشن نشدن لپ تاپ لنوو شود. ساده ترین راهکار تهیه یک کابل برق جدید و تست آن روی آداپتر است.باز هم اگر جواب نگرفتید میتوانید به نمایندگی لنوو مراجعه نمایید و با یک آداپتور شارژ تست اقدام به بررسی این موضوع نمایید. شارژر و یا همان آداپتور لپ تاپ در اثر استفاده بیش از حد ،ضربدیدگی و مهم تر از همه نواسانات برق ممکن است دچار آسیب شود.

مشکلات باتری را بررسی کنید

همان طور که اشاره کردیم اختلال در باتری میتواند باعث عدم روشن شدن لپ تاپ شود .برای این کار اولین اقدام خارج کردن باتری لپ تاپ است. شاید خرابی باتری و وجود اتصال در آن باعث شود که لپ تاپ لنوو روشن نشود. اگر باتری را خارج کردید و با وصل کردن مستقیم لپ تاپ به شارژر دستگاه روشن شد ، این قطعا نشان دهنده خرابی باتری است.

مشکل جریان باقی مانده در لپ تاپ

برای اینکه جریان باقی مانده را که داخل  خازن ها باقی مانده اند تخلیه کنید این روشن را انجام دهید. باتری را خارج کنید. شارژر و کابل برق را جدا کنید.و بعد کلید پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. این کار باعث میشود جریان باقی مانده یا به اصطلاح پاور باقی مانده از مدار لپ تاپ خارج شود. بعضا این مساله میتواند از روشن شدن لپ تاپ جلوگیری کند.

رفع مشکل اتصال وای‌فای در لپ‌تاپ لنوو
خواندن

علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو

از دکمه ریست لنوو استفاده کنید

بسیاری از لپ تاپ های لنوو دارای دکمه ریست هستند.برای استفاده از دکمه ریست معمولا یک سوراخ ریز در قاب کناری لپ تاپ یا در کف لپ تاپ وجود دارد که با استفاده یک سوزن میتوانید کلید ریست را فعال کنید . قبل از استفاده از این کلید باتری لپ تاپ را خارج کنید و آداپتور لپ تاپ را جدا کنید. این کلید در بسیاری از مواقع باعث میشود اختلال ها در مادربرد که باعث عدم روشن شدن لپ تاپ شود برطرف گردد.

لپ تاپ لنوو روشن نمیشود و بوق میزند

بعضا شاهد این هستیم که لپ تاپ لنوو روشن نمیشود یا حتی روشن میشود و تعدادی بوق میزند. بوق ها و یا صدای بیپ ها به صورت منظم هستند یعنی مثلا سه تا و بعد یکی که این میتواند تکرار شود. و یا به ترتیب دیگر. در این حالت باید به سایت رسمی تولید کننده لپ تاپ لنوو مراجعه کنید و کد های مربوط به این بوق ها را پیدا کنید. این موضوع به شما در عیب یابی دلایل عدم روشن شدن و یا عدم تصویر دهی کمک میکند

علت روشن نشدن صفحه لپ تاپ

در برخی از مواقع شاید فکر کنید لپ تاپ شما روشن نمیشود. اما در واقع فقط صفحه نمایش شما روشن نشده و لپ تاپ روشن است. چراغ های کیبورد و دکمه پاور را چک کنید و صدای فن اگر به گوش شما میرسد قطعا مشکلی در خروجی تصویر دارید. سیاه شدن صفحه لپ تاپ لنوو دلایل متعددی دارد که در مقاله مرتبط به تفصیل به آن پرداخته ایم.

 

به روز رسانی ناقص ویندوز

در سناریوهای نادر، لپ‌تاپ لنوو شما پس از به‌روزرسانی خودکار ویندوز یا اگر بخواهید برای رفع اشکال‌های موجود این کار را انجام دهید، روشن نمی‌شود. یعنی شاید سعی داشته باشید مشکلی را برطرف کنید . اما به دلیل ناقص بودن آپدیت و یا نصب آپدیت های دانلود شده سیستم عامل و دستگاه شما دچار مشکل میشود. این موضوع یکی از ساده ترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ lenovo است.

چرا لپ تاپ لنوو من بعد از به روز رسانی ویندوز روشن نمیشود؟

ممکن است لپ تاپ لنوو شما پس از به روز رسانی ویندوز به دلیل سیستم عامل به روز شده ناقص روشن نشود. وصله‌های جدید در نرم‌افزار می‌تواند عملکرد سیستم را مختل کند، آن را برای همیشه خاموش کند یا بوت نشود.

چگونه مشکل راه اندازی ویندوز 10 را در لنوو برطرف کنم؟

می‌توانید مشکلات بوت ویندوز 10 یا 11 را در لنوو با تلاش برای بوت کردن آن در حالت ایمن برطرف کنید. اگر اینطور بود، آخرین به‌روزرسانی ویندوز را حذف کنید و بررسی کنید که لپ‌تاپ در حالت عادی روشن می‌شود.

علت روشن نشدن لپ تاپ Lenovo

چگونه لپ تاپ لنوو را که روشن نمی شود تعمیر کنیم؟

 

اگر لپ‌تاپ لنوو شما پس از انجام راه‌حل‌های بالا روشن نمی‌شود ، چند راه‌حل وجود دارد که می‌توانید قبل از رها کردن سیستم و بردن آن برای تعمیر، امتحان کنید. مواردی هست که در ادامه در مورد آن ها به تفکیک توضیح میدهیم تا شاید با بررسی و اقدامات لازم مشکل عدم روشن شدن لپ تاپ لنوو را برطرف کنید.

سطح روشنایی پایین

گاهی اوقات، سطح روشنایی لپ تاپ لنوو شما به حدی کم می شود که به نظر می رسد برق ندارد. بنابراین سعی کنید سطح روشنایی را با فشار دادن کلیدهای Fn و Home یا به سادگی فشار دادن کلید F6 افزایش دهید.

تعمیر وب کم لپ تاپ لنوو + ایرادات متداول، علت بروز مشکلات، و رفع ایراد
خواندن

صفحه نمایش آسیب دیده

کارشناسان نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو معتقدند اگر چراغ پاور لپ‌تاپ لنوو شما با فشار دادن آن روشن می‌شود و می‌توانید تمام صدایی که سیستم هنگام راه‌اندازی بدون نمایشگر ایجاد می‌کند بشنوید، نور پس‌زمینه مشکل دارد.

برای تأیید این موضوع، کلیدهای Fn و Space را با هم فشار دهید و ببینید آیا نور پس زمینه بهبود می یابد یا خیر. در غیر این صورت صفحه لپ تاپ لنوو شما آسیب دیده است. شما نمی توانید این مشکل را به تنهایی برطرف کنید و باید با تعمیرگاه تماس بگیرید تا صفحه نمایش آسیب دیده خود را تعویض کنید.

در حالت خواب/هایبرنیت گیر کرده است

اگر تنظیمات لپ‌تاپ لنوو را برای خواب پس از مدت زمان مشخصی در رابطه با عدم فعالیت یا بستن درب آن فعال کرده‌اید، ممکن است گیر کند و بعداً روشن نشود. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، از جمله خرابی سیستم که می توانید با ریست کردن لپ تاپ خود آن را حل کنید.

برای تنظیم مجدد لپ تاپ لنوو:

  • آداپتور برق را از لپ تاپ و دیوار اصلی جدا کنید.
  • دستگاه های خارجی را جدا کنید.
  • اگر لپ تاپ لنوو شما باتری داخلی دارد، یک گیره کاغذ را صاف کنید و آن را در سوراخ ریست پایین در مدل های قدیمی و در کنار دکمه پاور در لپ تاپ های جدید قرار دهید.
  • گیره کاغذ را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • اگر لپ تاپ شما دارای باتری قابل جابجایی بدون سوراخ مجدد یا دکمه Nova است، دکمه پاور را فشار داده و حدود 10 ثانیه نگه دارید تا فرآیند ریست کامل شود.

توجه: در تعدادی از لپ‌تاپ‌های لنوو، می‌توانید دکمه Novo را فشار دهید تا سیستم را سخت ریست کنید.این میتواند علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو را برای شما تا حدی روشن کند.

لپ تاپ لنوو شما باید اکنون به طور خودکار روشن شود. اگر این کار را نکرد، ممکن است مشکلی با دکمه روشن/خاموش وجود داشته باشد که اجازه نمی‌دهد با فشار دادن آن از حالت خواب یا هایبرنیت خارج شود.

بنابراین، بهتر است با یک متخصص در نمایندگی لنوو تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید تا دکمه پاور را بررسی کرده و تعمیرات را ادامه دهند تا مشکل را به صورت حرفه ای برطرف کنید.

چرا لپ تاپ لنوو روشن نمیشود

تداخل های سخت افزاری

اگر اخیراً قطعات را ارتقا داده اید، مانند RAM ، ممکن است به دلیل نصب نامناسب، با لپ تاپ لنوو شما مشکل ایجاد کند. برای رفع این مشکل، از یک متخصص بخواهید رم را مجدداً تنظیم کند و لپ تاپ را دوباره روشن کند.

لپ تاپ یوگا لنوو روشن نمی شود

اگر لپ تاپ Lenovo یوگا شما پس از انجام راه حل های بالا روشن نمی شود، یک ترفند کوچک وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید که برای اکثر کاربران کارآمد است.

ابتدا لپ تاپ Lenovo Yoga خود را از آداپتور برق جدا کرده و باتری قابل جابجایی را خارج کنید. سپس دکمه پاور را 10 بار در فواصل زمانی یک ثانیه فشار دهید و سپس دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

حالا باتری را در لپ تاپ Lenovo Yoga خود قرار دهید و ببینید آیا این بار روشن می شود یا خیر.

نتیجه

در این مقاله، علت روشن نشدن لپ‌تاپ لنوو را بررسی کرده‌ایم و چند راه‌حل برای حل این مشکل در خانه‌تان توضیح داده‌ایم.

امیدواریم یکی از راه‌حل‌ها برای شما کارساز بوده باشد و اکنون بتوانید وظایف دانشگاهی یا کاری خود را بر روی لپ‌تاپ خود بدون مواجهه با مشکلات بیشتر انجام دهید.در صورتی که راهکار های فوق جهت روشن کردن لپ تاپ خاموش لنوو کارساز نبود میتوانید به نمایندگی لپ تاپ لنوو مراجعه کنید تا دستگاه شما توسط کارشناسان مجرب بررسی و عیب یابی شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو + ارائه راهکارهای پیشنهادی»

  1. دستگاه من باید چند بار دکمه کلید پاور رو بزنم تا روشن بشه لنوو g50 هست شما تعمیراتشو انجام میدید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا