کیبورد لپ تاپ لنوو

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو | آیا امکان تعمیرات کیبورد Lenovo وجود دارد؟

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو : دلایل خرابی و راهکارهای پیشگیری

کیبورد یکی از بخش‌های حیاتی و کلیدی لپ تاپ‌ها است که به کاربر امکان تعامل با دستگاه را می‌دهد. لپ تاپ‌های لنوو همچنین از کیبوردهای با کیفیت و طراحی زیبا برخوردارند. با این حال، همانند سایر قسمت‌های سخت‌افزاری، کیبورد لپ تاپ لنوو نیز ممکن است در طول زمان خراب شود یا مشکلاتی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی دلایل خرابی کیبورد و راهکارهای پیشگیری و تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو آن خواهیم پرداخت.

 

تماس مستقیم با نمایندگی لنوو

 

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو

دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ لنوو:

  1. فشار زیاد: یکی از دلایل اصلی خرابی کیبورد لپ تاپ لنوو می‌تواند استفاده نادرست و فشار زیاد بر روی کلیدها باشد. زمانی که کاربران با نیروی زیادی کلیدها را فشار می‌دهند، ممکن است مکانیزم کلیدها دچار خرابی شود و عملکرد کیبورد تحت تاثیر قرار گیرد.به این مورد بسیار دقت کنید که شاید مجبور به تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو شوید.
  2. ورود مایعات: ورود مایعات به داخل کیبورد یک مشکل شایع است که می‌تواند باعث خرابی کیبورد شود. چای، قهوه، آب و سایر مایعات ممکن است به طور تصادفی روی کیبورد ریخته شوند. و باعث قطع شدن ارتباط بین کلیدها و مدارهای الکتریکی شوند.
  3. آلودگی و گرد و غبار: گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر ممکن است به مرور زمان در کیبورد جا بیفتند و عملکرد آن را مختل کنند. کیبورد‌های لپ تاپ لنوو با ساختاری ظریف و مهندسی شده‌اند، بنابراین آلودگی‌ها می‌توانند به راحتی وارد میان فضاهای بین کلیدها شوند و مشکلاتی ایجاد کنند.
  4. فرسودگی: مصرف طولانی مدت و استفاده مکرر از کیبورد می‌تواند منجر به فرسودگی مکانیکی کلیدها شود. این فرسودگی می‌تواند باعث ایجاد کلیدهای بی‌صدا یا عملکرد نادرست آنها شود.

شایع ترین دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ لنوو

 

آب خوردگی و ورود مایعات

همان طور که اشاره شد یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ لنوو ورود مایعات به داخل کیبورد است. ممکن است در اثر یک حادثه تصادفی یا ناخواسته، مایعاتی مانند چای، قهوه، آب، یا سایر نوشیدنی‌ها روی کیبورد لپ تاپ ریخته شوند. وقتی که این مایعات وارد بین کلیدهای کیبورد می‌شوند، می‌توانند باعث قطع شدن ارتباط الکتریکی میان کلیدها و مدارهای داخلی کیبورد شوند.همکاران ما در بخش ارتقا لپ تاپ لنوو معتقدند  این خرابی می‌تواند باعث عدم واکنش کلیدها یا ایجاد فشار زیاد برای فشردن آنها شود. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، اهمیت دارد که در مواقعی که لپ تاپ در معرض خطر ورود مایعات به داخل کیبورد قرار دارد، از آن محافظت کنیم.این یکی از مواردی است که نهایتا منجر به تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو خواهد شد.

تعمیر کیبورد لپ تاپ Lenovo

استفاده از مواد تمیز کننده

در اینجا باید تأکید کنیم که استفاده از مواد تمیز کننده و الکل برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ لنوو توصیه نمی‌شود. این مواد ممکن است باعث تخریب لایه‌های حفاظتی کیبورد شوند و به ناگزیر، باعث خرابی‌های جدی در عملکرد کیبورد شوند. به جای آن، برای تمیز کردن کیبورد از متدهای ملایم‌تری استفاده کنید، مانند استفاده از یک پوشش کیبورد مخصوص یا یک برس نرم و خشک برای حذف گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی.

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو
خواندن

راهکارهای پیشگیری از خرابی کیبورد:

  1. استفاده با دقت: هنگام استفاده از کیبورد، با دقت و بدون اعمال فشار زیاد بر روی کلیدها عمل کنید. این کار می‌تواند عمر مفید کیبورد را افزایش دهد.
  2. استفاده از پوشش کیبورد: استفاده از پوشش‌های مخصوص کیبورد می‌تواند از ورود مایعات به داخل کیبورد جلوگیری کند.
  3. تمیزی منظم: کیبورد را به صورت منظم تمیز کنید تا از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل کیبورد جلوگیری شود.
  4. استفاده از کیبورد خارجی: در صورتی که کاربر ریسک ریختن مایع روی کیبورد لپ تاپ شما بالاست(مانند نوشیدنی یا کافی)، از کیبورد خارجی استفاده کنید تا از خرابی کیبورد لپ تاپ لنوو جلوگیری شود.

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو : ارائه راهکارها

 

در صورتی که کیبورد لپ تاپ لنوو شما خراب شود، راهکارهای زیر می‌توانند مفید باشند:

تعمیر کلیدهای آسیب دیده کیبورد

اگر کلیدهای خاصی از کیبورد آسیب دیده می‌توانید آن کلیدها را تعویض کنید. این کار معمولاً توسط تعمیرکاران ماهر انجام می‌شود.

ابتدا باید بررسی شود که کلید کیبورد دچار چه مشکلی شده. معمولا کلید های کیبورد و خارهای زیر کلید در اثر ضربدیدگی و یا استفاده نا صحیح دچار مشکل میشوند. کارشناسان نمایندگی لپ تاپ لنوو با استفاده از ابزار های تخصصی با ظرافت اقدام به تعویض کلید های آسیب دیده کیبورد میکنند تا بتوانید به راحتی از دستگاه خود استفاده کنید.

تعمیر کانکتور کیبورد

فلت کیبورد به صورت مستقیم با بعضا از طریق یک کانکتور به مادربرد متصل میشود. فلت و یا کانکتور در اثر آب خوردگی و یا ضربدیدگی کشیده شدن ممکن است آسیب ببیند. در همین رابطه در بسیار از مدل های لپ تاپ لنوو میتوان فلت کیبورد لپ تاپ را تعویض نمود. این کار در کمترین زمان ممکن توسط تعمیرکاران بخش فنی انجام می شود.

کلید های کیبورد جابجا عمل میکنند

یکی از متداول ترین ایراد هایی که توسط کاربران گزارش میشود جابجا زدن کلید های کیبورد است. یعنی مثلا شما کلید K را فشار میدهید ولی یک یا چند کلید دیگر عمل میکنند.این اختلال معمولا به خاطر آب خوردگی و یا آسیب دیدن فلت کیبورد و حتی کانکتور کیبورد است. چرا که دستور را به درستی به مادربرد منتقل نمیکند. در این رابطه شاید مجبورد به تعویض کیبورد شوید.

اما در برخی مواقع شاید اشتباه کنید! بسیاری از کیبورد های لپ تاپ لنوو از بخش کلیدهای اعداد ماشین حساب بهره نمیبرند بخصوص لپ تاپ های سایز 14 و کوچکتر. به همین دلیل این اعداد به صورت مشترک با کلید های دیگر کار میکنند. اگر به سمت راست کیبورد دقت کنید روی تعدادی از کلید ها هم حروف نوشته شده هم عدد. نحوه استفاده از آن ها از طرق کلید ترکیبی FN است. ساده تر یعنی اینکه در حالت عادی با فشار دادن کلید ها حروف وارد میشوند. و وقتی میخواهید اعداد وارد کنید باید همان کلید را با FN همزمان فشار دهید. در بعضی مدل ها میشود این قابلیت را دائم فعال و غیر فعال کرد که باید از ترکیب کلید های FN+Num lock استفاده کنید.

پس اگر شاهد این مورد بودید نگران نشوید . کافیست کلید های ترکیبی را استفاده کنید.

لنوو یا ایسوس ؟
خواندن

 

درایور کیبورد را مجدد نصب کنید

شاید نسخه ویندوز که نصب کرده اید با کیبورد شما همخوانی نداشته باشد. یا بعد از آخرین آپدیت و بروزرسانی ویندوز کیبورد شما از کار افتاده است. قبل از هر اقدام سخت افزاری سعی کنید وارد Control panel شوید و در بخش کیبورد درایور موجود را پاک کنید و مجددا اقدام به تصب درایور نمایید. ترجیحا سعی کنید از آخرین نسخه درایور که سایت لنوو ارائه کرده استفاده کنید.

تعمیر بکلایت کیبورد

بعضی از کیبورد های لپ تاپ یا بهتری بگوییم بسیاری از کیبورد های لپ تاپ ها امروزه از قابلیت بک لایت استفاده میکنند. و به شما امکان را میدهد که از نور پس زمینه کیبورد در مواقعی که در محیط های تاریک هستید بهره ببرید.در تعمیرات عمومی لپ تاپ و یا مواری که به باز و بست کیبورد منجر میشود احتمال آسیب دیدن بک لایت وجود دارد. بخش تخصصی تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو  این امکان را دارند تا بک لایت کیبورد را تعمیر و یا تعویض نمایند. از خرابی فلت بکلایت گرفته تا موارد پیشرفته تر در این رابطه توسط نمایندگی لنوو قابل حل خواهد بود.

روشن کردن چراغ کیبورد لپ تاپ لنوو

به دلیل تنوع بالا در مدل های ارائه شده توسط لنوو بعضا این اتفاق میفتد که روش خاموش و روشن کردن چراغ کیبورد لپ تاپ لنوو را پیدا نکنیم. همان طور که اشاره شد بعضی از کیبورد های لپ تاپ لنوو دارای بک لایت هستند. و میتوانید در زمانی که در محیط های تاریک از لپ تاپ خود استفاده میکنید از این قابلیت استفاده کنید. معمولا برای روشن و خاموش کردن چراغ کیبورد لپ تاپ لنوو از کلید های ترکیبی Fn+Space و در بعضی مدل ها از Fn+Esc استفاده میکنیم. اگر روی این کلید ها دقت کنید عکسی به صورت یک کلید درخشان مشاهده خواهید کرد.

تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو

تعویض کیبورد لپ تاپ Lenovo

همان طور که اشاره شد تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو بسیار محدود است و تعمیرات کیبورد هم در شرایط خاص صورت میگیرد. اگر کیبورد لپ تاپ شما دچار مایع خوردگی و آب خوردگی شده باشد و یا ضربه شدید به آن وارد شده باشد بهترین راهکار تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو است. با این کار خیال خود را از بابت داشتن یک کیبورد بدون ضعف و مشکل راحت میکنید.و تا مدت های میتوانید بدون دغدغه از دستگاه خود مثل روز اول استفاده کنید.

تمامی کیبورد هایی که در نمایندگی لنوو تعویض میشوند دارای مهلت تست و بعضا گارانتی هستند. تمامی کیبورد هایی که در مرکز لنوو تعویض میشوند به صورت اورجینال هستند و بعد از پروسه تعویض هیچ تفاوتی با نسخه قبلی احساس نخواهید کرد.

انواع کیبورد در لپ تاپ لنوو

کیبوردهای لپ تاپ لنوو در مدل‌ها و انواع مختلفی عرضه می‌شوند. بیشتر مدل‌های کیبورد لنوو به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: مدل‌های قابل تعویض با پیچ‌های ساده و مدل‌های دارای کیبورد‌های چسبیده به زیر پنل قاب C.

در مدل‌های ساده و قابل تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو، برای تعویض کیبورد معمولاً کافیست چند پیچ را باز کرده و کیبورد را جدا کرده تا به کانکتورهای آن دسترسی پیدا کنید. این مدل‌ها به کاربران امکان تعویض نسبتاً ساده‌تری را می‌دهند و اگر کیبورد دچار خرابی شود، می‌توان آن را به راحتی تعویض کرد.

تعمیر چیپست گرافیک لپ تاپ لنوو
خواندن

اما در مدل‌های دیگری که کیبورد به زیر پنل قاب C چسبیده است پروسه تعویض پیچیده‌تر میباشد. در این حالت، برای تعویض کیبورد، ممکن است نیاز باشد که تمام قاب دور کیبورد که به قاب C نیز شناخته میشود تعویض شود. این مدل‌ها به خصوص در لپ تاپ‌هایی با ساختار فیزیکی ظریف و بدون پیچ‌های قابل دسترسی به کیبورد استفاده می‌شوند. این پروسه تعویض بیشتر به دست تعمیرکاران تخصصی صورت می‌گیرد. این کار به عنوان یک پروسه پیچیده‌تر و هزینه‌برتر در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از کیبورد جایگزین موقت

کارشناسان نمایندگی لنوو معتقدند در صورتی که کیبورد لپ تاپ لنوو شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، می‌توانید از کیبورد جایگزین استفاده کنید. کیبورد جایگزین می‌تواند به عنوان یک کیبورد خارجی به دستگاه شما متصل شود و به شما امکان ادامه کار دهد تا زمانی که کیبورد اصلی تعمیر شود یا تعویض شود.

کیبورد لپ تاپ لنوو

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو

مبلغی که باید برای تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو هزینه کنید بسته به ایرادی دارد که کیبورد با آن مواجه شده. اگر تعدادی کلید از روی کیبورد شما کنده شده باشد قطعا هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد. یا اگر فلت کیبورد در اتصال به مادربرد مشکل داشته باشد به همین صورت است. اما در نهایت اگر تعمیر کیبورد جواب ندهد باید اقدام به تعویض کیبورد نمایید. قیمت کیبورد ها برای انواع لپ تاپ متنوع است. در بعضی از مدل ها که کیبورد به قاب C متصل است بیشترین هزینه را برای شما دارد. البته در مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو این امکان وجود دارد که کیبورد به صورت مجزا تعویض شود تا هزینه بیش از حد به شما تحمیل نگردد.

جهت استعلام قیمت کیبورد میتوانید با نمایندگی لنوو در ساعت اداری تماس بگیرید.

مرکز تعمیرات تخصصی کیبورد لنوو

 

در نهایت، برای تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو خود به مرکز تعمیرات تخصصی لنوو مراجعه کنید. ما دارای تکنسین‌های ماهر و تجهیزات مدرن برای انجام تعمیرات مورد نیاز شما هستیم. علاوه بر این، ما ضمانت کیفیت برای تعمیرات ارائه می‌دهیم. و محصولات جدید را با کیفیت بالا تعویض می‌کنیم. همچنین، تا زمانی که کیبورد تعمیر شده درست کار نکند، مهلت تست و ضمانت را فراهم می‌کنیم تا از رضایت کامل شما اطمینان حاصل شود.

به این توجه داشته باشید که به دلیل ساختار ظریف کیبورد لپ تاپ Lenovo، تعمیر کیبورد در برخی موارد ممکن نباشد و تعویض آن بهترین راه حل باشد. تعویض کیبورد با قطعات اصلی و با توجه به استانداردهای کیفیتی می‌تواند عمر مفید لپ تاپ شما را بهبود بخشد و تجربه کاربری شما را بهبود ببخشد.

در همین رابطه جهت تعویض و یا تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو میتوانید در ساعت های اداری با بخش پشتیبانی نمایندگی لپ تاپ لنوو و شماره های 88228861–88228865 تماس حاصل نمایید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو | آیا امکان تعمیرات کیبورد Lenovo وجود دارد؟»

  1. سلام وقتتون بخیر کیبورد ip330 رو میخوام عوض کنم شنیدم فقط کیبورد رو تکی نمیشه عوض کرد درسته؟

    1. سلام وقت بخیر هم میشه جدا براتون عوض کنیم هم اینکه با قاب دور کیبورد . تماس بگیرید با پشتیبانی راهنماییتون میکنن 88228861

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا