ایکس وان کربن

LENOVO هشداری را مبنی بر آتش سوزی لپ تاپ های THINKPAD X1 CARBON داده است

LENOVO اعلام کرده که برخی از لپ تاپ های THINKPAD X1 CARBON نسل پنجمش ممکن است باعث آتش سوزی شوند. اگر شما یک THINKPAD X1 CARBON دارید که از دسامبر 2016 تا اکتبر 2017 تولید شده، این احتمال وجود دارد که لپ تاپ تان شامل این هشدار که مبنی بر بالا رفتن بیش از حد حرارت و آتش گرفتن است، شود. روی هم رفته تقریبا 78000 دستگاه از این مدل می توانند این ایراد را داشته باشند، به علاوه ی 5500 مورد که در کانادا به فروش رسیده است.

بالا رفتن حرارت

به گزارش نمایندگی Lenovo “تعداد محدودی از این لب تاپ ها ممکن است یک پیچِ شل داشته باشند که میتواند باعث بالا رفتن حرارت و آسیب به باتری لب تاپ شود و یا خطر ایجاد آتش سوزی را بالا ببرد.” کمپانی تا به امروز در ایالات متحده گزارشی مبنی بر بالا رفتن حرارت دریافت نکرده، اما میگوید سه گزارش از جاهای دیگر در مورد افزایش حرارت دریافت کرده که باعث آسیب رسیدن به لپ تاپ شده است. به گفته ی کمپانی، هیچ گزارشی مبنی بر آسیب به دیگر اشخاص و اموال ارائه نشده است. Lenovo نیز مدعی است دستگاه هایی که پس از نوامبر 2017 تولید شده اند را هیچ خطری ناشی از شل بودن پیچ ها تهدید نمی کند.

ایکس وان کربن

وب سایتی وجود دارد که صاحبان ThinkPad X1 Carbon می توانند شماره سریال و نوع دستگاه شان را در آن وارد کنند و از آسیب پذیر بودن دستگاه شان مطلع شوند. Lenovo میخواهد کاربرانِ دستگاه هایی که در خطر هستند، تا موقع بازرسیِ دستگاه ها فورا از استفاده از آن ها دست بکشند. هر تعمیری که مربوط به این مسئله باشد به صورت رایگان انجام خواهد شد، چون که باید همینطور باشد.

چرا لپ تاپ لنوو بوت نمی شود
خواندن

ایراد از کجا پیدا شد؟

کارشناسان نمایندگی لنوو معتقدند هر X1 Carbon که در مدت زمان ذکر شده تولید شده را نمیتوان شامل این ایراد تلقی کرد؛ Lenovo می گوید سیستم هایی که تا بعد از کشف این مسئله هنوز از کارخانه خارج نشده بودند، قبل از خارج شدن مورد بازرسی قرار گرفتند. کمپانی “چند هفته” است که از این مسئله مطلع است؛ آنها مدعی هستند که در این زمان در مورد دلیل بروز این مسئله و سپس هشدار کمیسیون ایمنیِ مصرف کننده ی امریکا (CPSC) تحقیق می کردند. Lenovo میگوید: “وقتی حرف از CPSC به وسط می آید، ما موظفیم از دستورالعمل ها و توصیه های آن ها پیروی کنیم”.

ضربه به لنوو!

بررسی های بخش تعمیرات لپ تاپ لنوو ننشان میدهد متاسفانه این مسئله ThinkPad X1 Carbon که یک لپ تاپ خوب با ویندوز 10 می باشد را بدنام می کند. Vlad در بررسی های دقیق از آن به عنوان یک “لپ تاپ ناپ و خالص” یاد کرده است.به گزارش اما این که یک کمپانی به سرعت به گزارش های ناراحت کننده پاسخ مناسب دهد و در راستای اطمینان از ایمنیِ مشتریان دیگر کار کند، خبر بسیار خوبی است. با این اوصاف اگر ThinkPad X1 Carbon شما هیچ ایرادی ندارد، شما هنوز هم صاحب یکی از محصولات فوق العاده هستید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا