بروز رسانی اسمارت فون های لنوو به سیستم عامل اندروید 6 مارشملو

نمایندگی رسمی لنوو
بروز رسانی اسمارت فون های لنوو به سیستم عامل اندروید 6 مارشملو - 5.0 out of 5 based on 1 vote

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

به گزارش "نمایندگی لنوو" این شرکت در نهایت جزئیات مربوط به بروز رسانی اسمارت فون های خود مانند  K3 Note، Vibe s1، A7000 و A7000+  به نسخه ی 6 اندروید یعنی مارشمالو را ارائه نمود.

 

به نقل از این شرکت چینی، اسمارت فون های A7000 و A7000+ قرار است که تا سپتامبر سال آینده، نسخه ی اندروید 6 مارشمالو را دریافت کنند. K3 NOTE این شرکت نیز بروز رسانی OTA را در همان ماه دریافت خواهد کرد.  در ماه ژآنویه ی سال آینده نیز اعضای خانواده ی Vipe شرکت لنوو مانند S1 و P1  نیز این نسخه از سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر، همه ی اسمارت فون های مطرح شده از اندروید 5 لولی پاپ برخوردار میباشند ( بجز Vibe P1 که از اندروید 5.1 لولی پاپ استفاده میکند).

بررسی کارشناسان نمایندگی Lenovo نشان میدهد در وبسایت این شرکت خاطر نشان شده است که آن دسته از اسمارت فون های این شرکت که توسط اپراتورها سفارش داده شده است شامل این بروز رسانی نمیشود. اطلاعاتی نیز در خصوص احتمال تغییر تاریخ این بروز رسانی نیز از سوی لنوو بیان گردیده است. در حال حاضر بجز اسمارت فون های مطرح شده، هیچ اسمارت فون دیگری فعلا این بروز رسانی ها را دریافت نخواهد کرد.  تا به امروز علاوه بر گوگل نکسوس و دستگاه های Android One، شرکت هایی مانند سونی، موتورولا و هواووی نیز  بروز رسانی اندروید 6.0 را برای اسمارت فون های خود دریافت کرده اند.به گزارش "نمایندگی lenovo" این سیستم عامل که جزء جدید ترین سیستم عامل موبایلی اندروید به شمار می­آید، 0.3 درصد از تمام دستگاه های اندرویدی را به خود اختصاص داده است. این آمار و ارقام با رشد کمتر از 0.1 درصد در ماه اخیر روبرو بوده است. اندروید 4.4 کیت کت نیز هنوز سردم دار بازار سیستم عامل های اندرویدی با تخصیص 37.8 درصد از این سهم به خود میباشد که به دنبال آن، نسخه های جلی بین و لولی پاپ قرار میگیرند.

 

قد علم کردن Lenovo در مقابل سرفیس مایکروسافت با افزایش فروش محصولات خود

نمایندگی رسمی لنوو ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

رابطه ی تیره و تار بین مایکروسافت و سازندگان سیستم های کامیوتری را دیگر نمیتوان مخفی کرد

به گزارش "نمایندگی رسمی lenovo"در طی شرایطی که مایکروسافت موفقیت های شایانی را در تولید سیستم های کامپیوتری بسیار قدرتمند بدست آورده بود ولی شرایط در حال تغییر بوده و شرایط در حال بر عکس شدن به نفع رقبای این غول نرم افزاری میباشد.

در این هفته، آقای گیافرانکو لانسی رئیس شرکت لنوو در طی کنفرانسی اعلام کرد که این شرکت دیگر قصد باز فروش دستگاه های سرفیس خود را به مشتریان سازمانی ندارد. وی اعلام کرد شرکت مایکروسفات در سال گذشته از من خواست تا به فروش محصولات سرفیس این شرکت ادامه دهم و من دلیلی نمیبینم که بخواهم محصولات یک رقیب را در داخل پرانتز به فروش برسانم.

بسیاری از سازندگان سیستم های کامپیوتری در حال فروش سخت افزار های مایکروسافت به جای سخت افزار های خود هستند. بعضی از شرکت ها همچون اچ پی و دل دارای سرویس های سازمانی گسترده ای میباشند که باید انها را مورد حفاظت قرار دهند. مایکروسفات از این شرکت ها خواسته تا به فروش مجدد محصولات سرفیس مایکروسافت ارائه دهند چرا که این چیزی است که مشتریان خواهان آن میباشند و این شرکت ها نیز چاره ای جز پذیرش این موضوع ندارند. اقای ویسلر نایب رئیس شرکت اچ پی اعلام کرد که ما سالیان سال است که دارای مشتریان دائمی هستیم و نمیخواهیم تا با صرف نظر کردن از این پیشنهاد رقیب مان، رابطه مان را با مشتریان مان از دست بدهیم.

داستان پشت پرده ی این موضوع: در گذشته، شرکت هایی همچون لنوو و دل به شکلی محترمانه دست رد به محصولات سرفیس مایروسافت زدند و در بعضی مواقع نیز آنرا محصولی غیر رقابتی میدانستند . در زمانی که این محصول مورد توجه زیادی قرار گرفته شد، یک حالت دشمنی و کینه بین این شرکت ها و مایکروسافت پدید آمد چرا که سرفیس در حال اشغال گسترده ی جای لپ تاپ های معمول بود.

خشمی بزرگ

کارشناسان "نمایندگی رسمی لنوو" معتقدند مایکروسافت نشان داد که شرکت دل و اچ پی تنها مثالی از شرکت های تولید کننده ی سخت افزاری بودند که از نظر ارائه ی تجهیزات سخت افزاری نتوانستند در مقابل مایکروسافت بایستند. ولی این مسئله به قیمتی گران تر برای این شرکت ها تمام میشود.

پس از اینکه مایکروسافت از سرفیس بوک رونمایی کرد، یکی از کارمندان OEM خاطر نشان کرد که مایکروسافت مشابه با یک شیر و کابوس خوابیده بوده که هیچ تولید کننده ی تجهیزات سخت افزاری یارای روبرو شدن با آن را ندارد. علاوه بر این، منابع داخلی ایسوس اعلام کرده اند که آنها با ارائه ی این سخت افزار جدید از سوی مایکروسافت غافل گیر شده اند.

اگرچه به گفته ی مایکروسافت، سخت افزارهای این شرکت مکملی برای سایر سازندگان سیستم های کامپیوتری میباشد، ولی شرکای آن نمیتوانند در خصوص غلبه ی مایکروسافت بر بازار تجهیزات سخت افزاری خوشحال باشند. آنها کار زیادی برای روبرو شدن با این موضوع نمیتوانند انجام دهند چرا که ویندوز تنها سیستم عامل دسکتاپی بوده که آنها مجبور به قرار دادن آن بر روی سخت افزار های خود میباشند.

در عین حال کارشناسان اقتصادی "نمایندگی رسمی lenovo" بر این اعتقادند که نمیتوان گفت که مایکروسافت در این راستا با سازندگان سیستم های کامپیوتری اظهار هم دردی میکند چرا که در ظرف سه سال، سه محصول شگرف از خانواده ی سرفیس را روانه ی بازار کرد تا پاسخ کوبنده ای بر دهان تولید کنندگان سخت افزاری باشد. در کل میتوان خط تولید سرفیس مایکروسافت را  قاتل رقبای این شرکت  دانست. حال با توجه به این شرایط، شرکت ها در حال تلاش برای غلبه بر این مسئله میباشند که لنوو  پیشگام این مسیر است.

 

لنوو از نسل دوم از ThinkPad 10 با تراشه ی Cherry Tail اینتل رونمایی کرد

نمایندگی رسمی لنوو ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

به گزارش "نمایندگی رسمی لنوو"در سال گذشته، شرکت لنوو در طی کنفرانسی از  تبلت Thinkpad 10  10 اینجی خود که مجهز به ویندوز 8.1 میباشد رونمایی کرد. این تبلت با هدف گرفتن بازار مشاغل حرفه ای و برای آندسته از مشاغلی طراحی گردیده است که نیاز به تبلتی باریک برای استفاده در حین سفر و  استفاده در دفتر کار دارند. در زمانی که این تبلت را با کیبورد جانبی آن ادغام میسازیم میتوانیم در 4 حالت مختلف از این محصول استفاده نماییم: دسکتاپ، لپ تاپ، ایستاده و تبلت. این دستگاه به همراه یک قلم نوری، پردازنده ی Z3796 شرکت اینتل و همچنین چندین تجهیز جانبی و اختیاری همچون حافظه و فضای ذخیره سازی عرضه گردیده است. قیمت پایه ی این محصول 539.99 دلار در نظر گرفته شده است.

یک سال بعد، نسل دوم از ThinkPad 10 رونمایی شد. اگرچه لنوو خاطر نشان کرده است که این نسخه نسبت به مدل پیشین خود کمی مشتری پسند تر میباشد. این دستگاه مجهز به یک صفحه ی LCD جدید ، یک دوربین بهینه سازی شده با کارائی 25% بهتری نسبت به مدل قبلی خود، ویندوز 10 و پردازنده ی SoC اینتل میباشد. حتی این تبلت از پورت های AC و USB 3.0 نیز پشتیبانی به عمل می­آورد.

کارشناسان "نمایندگی رسمی lenovo"علیرغم اینکه این محصول صرفا یک تبلت میباشد ولی لنوو قول داده است که یک تجربه ی کاربری کاملی از استفاده از PC را برای کاربران عادی و حرفه ای فراهم سازد. به همراه این محصول، یک سری تجهیزات جانبی که با تبلت سازگاری دارند ارائه شده است که میتوان به یک کاور QuickShot، کیبورد اولترابوک و کیبورد Folio و همچنین داک تبلت اشاره کرد. علاوه برا ین، کاربران میتوانند با استفاده از قلم جدید این تبلت در هر جای صفحه به نوت پردازی پرداخته و آنرا به یک متن کامل و یا تصویر مبدل سازند.

علاوه بر این، thinkPad 10 جدید از قابلیت امنیتی بهبود یافته ای همچون تشخیص اثر انگشت، رمز نگاری Dtpm و یک کارت خوان هوشمند برخوردار میباشد. این دستگاه را میتوان دستگاهی مناسب برای مدیرن شبکه و همچنین پرسنل IT دانست که قصد ادغام تبلت را با شبکه های ایمن دارند.

بعد از بررسی های به عمل آمده توسط "نمایندگی رسمی لنوو"این تبلت جدید دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن ، پذیرش ده تاچ همزمان و  یک بدنه ی مستحکم Gorilla Glass 3 برای حفاظت بیشتر میباشد  مغز متفکر این محصول را یک پردازنده ی چهار هسته ای Atom Z8500   یا Atom Z8700SoC  (بسته به مدل) اینتل تشخیص داده و مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری 32 وات بر ساعت بوده که تا سقف 10 ساعت را میتواند شارژ دهی نماید.

نکته ی جالب اینکه لنوو در این محصول مستقیم سراغ ویندوز 10 مایکروسافت رفته است. این بدین معنا بوده که این تبلت یکی از اولین محصولاتی بوده که از سیستم عامل مدرن مایکروسافت بهره میبرد. این خبر خوبی برای مشاغل دفتری و کاربران خانگی  میباشد.

 

استراتژی ها و فناوری های جدید و خارق العاده برای دستگاه های موبایلی در رویداد Tech World از سوی لنوو

نمایندگی لنوو ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

به گزارش "نمایندگی رسمی لنوو"در طی رویداد Tech World که از سوی شرکت لنوو برگزار گردید این شرکت به معرفی سه فناوری موبایلی جدید برای ساعت های هوشمند، تلفن های هوشمند و IoT یا همان اینترنتی از اشیاء پرداخت.

در ساعت هوشمند لنوو، از مفهومی جدید تحت عنوان "دید جادویی" استفاده میشود. در این ساعت، علاوه بر اینکه از یک صفحه نمایش واقعی استفاده شده است، یک صفحه ی نمایش مجازی نیز ارائه گردیده است که 20 برابر بزرگتر از صفحه ی نمایش واقعی این محصول است. اندازه ی صفحه نمایش ساعت های هوشمند، یکی از چالش های اصلی ای بوده که سازندگان ساعت های هوشمند سعی بر غلبه بر آنرا داشته اند. استفاده از صفحات نمایش کوچک برای هر کار و وظیفه ای امری مشکل است و بزرگ بودن یک صفحه نمایش نیز ظاهر آنرا کمی نامتعارف و استفاده از آن بر روی دست را کمی دشوار میسازد.

با استفاده از فناوری صفحه نمایش مجازی، لنوو بر این دو مشکل غلبه کرده است. در این ساعت، صفحه نمایش ساعت بر روی دیوار منعکس نمیشود و تنها افرادی قادر به مشاهده ی آن هستند که به صفحه نمایش ساعت نگاه کنند و این کار باعث حفظ حریم اطلاعات خصوصی کاربر بر روی ساعت میگردد.

صفحه نمایش مجازی  در این ساعت، در کنار ساعت و بر روی بند ساعت قرار داد. به نظر  میرسد که ظاهر این صفحه نمایش مجازی مشابه با چیزی باشد که در تصویر بالا مشاهده میکنید. تنها کافی است کاربران ساعت هوشمند خود را نزدیک به چشمان یا عینک خود گرفته و سپس به این مستطیل نگاه کنند. در زمانی که به درستی به ساعت نگاه کردید، صفحه نمایش مجازی ظاهر خواهد شد.

البته صفحه نمایش ظاهر شده، یک صفحه نمایش کامل 20 اینچی نیست و  اندازه ی آن تقریبا مشابه با صفحه نمایش یک تبلت میباشد( حدود 8 اینچ). به منظور عملی سازی این پروژه، لنوو در حال توسعه ی تراشه ی سیلیکونی مختص به  خود   میباشد.

کارشناسان "نمایندگی لنوو" معتقدند علاوه بر این فناوری جدید برای ساعت هوشمند ، لنوو مفهوم “smart cast” را نیز برای اسمارت فون ها معرفی نمود. ایده ی پشت پرده ی این مفهوم این بوده که  بتوان پروژکتور های لیزری، تشخیص دهنده های  حرکتی مادون قرمز و الگوریتم هایی با کارائی بالا را در داخل اسمارت فون ها بکار برد. این دستگاه ها به اسمارت فون شما اجازه خواهد داد تا از آن به عنوان یک واسط صفحه نمایش لمسی مجازی بزرگ استفاده نمایید. این فناوری به اسمارت فون ها اجازه داده تا از آنها برای سرگرمی و بهره وری بیشتر استفاده نمود. مشابه با تبلت Yoga لنوو، پروژکتور بکار رفته در اسمارت فون میتواند فیلم ها و ویدئوها و بازی های را بر روی یک سطح تخت به شما نمایش دهد.

شرکت لنوو به منظور اثبات عملی شدن این مفهوم در این مراسم از یک دستگاه  تشخیص دهنده ی حرکتی مادون قرمز که در داخل اسمارت فون ادغام گردیده بود رونمایی کرد که یک صفحه ی پیانو را بر روی یک سطح صاف منعکس نمود و با لمس کلید های مجازی این پیانو، شما قادر به شنیدن صدای پیانو از داخل اسمارت فون بودید.

طی گزارشی که "نمایندگی رسمی lenovo" ارائه کرده در ادامه ی مراسم، لنوو از فناوری های جدید تحت عناوین REACHit و SHAREit  که برای تمامی دستگاه های لنوو قابل استفاده خواهد بود رونمایی کرد و همچنین از فناوری WRITEit که مختص به دستگاه هایی با صفحه نمایش لمسی میباشد نیز رونمایی کرد. REACHit میتواند رد تمامی محتوای کاربر را بر روی چندین سرویس شخص ثالث دنبال کرده و SHAREit نیز یک سرویس جدیدی بوده که به کاربران اجازه ی اشتراک گذاری محتوای اسمارت فون شان را با همدیگر میدهد. WRITEit نیز از فناوری تشخیص دست خط برای وارد کردن نوشته ها به عنوان یک تصویر یا متن استفاده میکند.

در طی این مراسم، مدیر عامل  اجرایی شرکت اینتل یعنی آقای برایان کرازانیخ به صحنه آمد تا صحبت هایی در خصوص فناوری های RealSense در اینتل داشته باشد. وی خاطر نشان کرد که در ویندوز 10 اپلیکیشنی تحت عنوان Windows Hello عرضه گردیده است که از فناوری تشخیص چهره ی RealSense بهره برده و برای باز کردن یا قفل کردن سیستم کاربرد دارد. لنوو قصد داشته تا از این فناوری ها بهره برده و در حال حاضر بر روی دوربین های RealSense در لپ تاپ های خود، دستگاه های 2 در 1 ترکیبی و محصولات  قابل تبدیل( تبلت به لپ تاپ و برعکس) کار میکند. در حال حاضر، شرکت لنوو تنها پیشتاز در حوزه ی استفاده از فناوری های RealSense میباشد.

مدیر عامل اجرایی مایکروسافت، آقای ساتیا نادلا نیز به صحنه آمد تا در خصوص ویندوز 10، Cortana  و فناوری REACHit که لنوو برای ردیابی محتوا معرفی ساخت صحبت هایی بنماید. وی خاطر نشان کرد که میتواند از  فناوری Cortana به منظور ایجاد قابلیت جستجوی پیشرفته برای ردیابی محتوا استفاده نمود.

آخرین فناوری مفهومی که لنوو در حال کار بر روی  آن است، "کفش های هوشمند" میباشد. کفش های هوشمند دارای یک صفحه نمایش بوده که در کناره های کفش قرار گرفته و از آن برای نمایش تصاویر و اطلاعات مختلف استفاده میشود. این کفش هوشمند به سرویس ابری اینترنتی از اشیاء لنوو متصل میشود. کفش های هوشمند میتوانند حالت و وضعیت فرد را نشان داده و وضعیت سلامتی وی را ردیابی و آنالیز نمایند و همچنین از اپلیکیشن هایی  که میتوانند به وسیله ی SDK ایجاد شوند نیز پشتیبانی نماید. این کفش میتواند سرعت حرکت شخص را تشخیص داده و دارای ویژگی های  موقعیت یابی نیز میباشد.

کارشناسان "نمایندگی lenovo" بر این باورند که لنوو قصد داشته تا به تحقیق  و توسعه ی فناوری ها و محصولات اینترنتی از اشیاء بپردازد و بتواند سیستم هایی کاملا سفارشی شده را به منظور پشتیبانی از سرویس های اینترنتی از اشیاء در اختیار شرکت هایی همچون مایکروسافت و آمازون قرار دهد.

در حال حاضر، لنوو اولین فروشنده ی بزرگ محصولات کامپیوتری در دنیا میباشد و اگرچه در این مراسم ویژگی های جدیدی از دنیای کامپیوتر ها معرفی نشود ولی به نظر میرسد که این شرکت موضع و رویکرد خود را بیشتر به سمت دنیای موبایلی تغییر داده است. در حال حاضر، لنوو محصولات خود را در آمریکای شمالی به فروش میرساند و قصد داشته تا بازار خود را به آسیا و اروپا نیز توسعه دهد.

در سال گذشته، لنوو سهام موتورلا را خریداری کرد. با توجه به رونمایی از این همه محصولات و فناوری های جدید این شرکت قصد داشته تا در بازار اسمارت فون ها رشد کرده و سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهد.

 

تبلت Mixx 700 لنوو، تهدید و رقیبی برای سرفیس مایکروسافت

نمایندگی لنوو ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

به گزارش "نمایندگی رسمی لنوو" این شرکت به طور اجتناب ناپذیری  نقش گسترده ای در بازار تولید سیستم های کامپیوتری نسبت به تبلت ها و لپ تاپ ها داشته است ولی محصول جدید این شرکت،یعنی Ideapad Miix 700 که یک تبلت تبدیل شدنی میباشد ، رقیبی خاص و جدی برای سرفیس مایکروسافت میباشد. مشابه با این محصول مایکروسافت، Mix 700  از فناوری های بسیار مدرن در خود بهره میبرد. این تبلت، ظاهری بسیار شکیل داشته و دارای تجهیزات کیبورد خوش دست میباشد. البته خود لنوو اذعان داشته است که  طراحی این محصول الهام گرفته از سرفیس مایکروسافت میباشد. ولی اینکه  طراحی این دو محصول مشابه میباشند بدین معنا نیست که  ارزش حتی نگاه کردن به مشخصات آنرا نداشته باشد. طرفداران لنوو  قدردان سبک ساخت Miix 700  و همچنین پیاده سازی یکنواخت کیبورد آن خواهند بود ، چرا که کیبورد این محصول، آنرا به نوعی متمایز از سایر کیبورد های لپ تاپ های این شرکت  نموده است. قیمت اولیه ی این محصول برابر با 699 دلار بوده و در ماه نوامبر روانه ی بازار خواهد شد.

 

 بررسی های انجام شده روی این محصول توسط "نمایندگی رسمی لنوو"نشان میدهد این دستگاه از یک پردازنده ی Core i7 اینتل برخوردار بوده  که نسبت به پردازنده ی سرفریس 3 مایکروسافت  برتری دارد ولی این برتری را نمیتوان با سرفیس پرو 3 مقایسه کرد. در این محصول میتوان تا سقف 8 گیگابایت حافظه ی اصلی به آن اضافه کرد. فضای ذخیره سازی حداکثر 256 گیگابایتی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش این محصول، یک صفحه نمایش  12 اینچی بوده که دارای رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل میباشد و دارای کیفیت 1080p  نیز هست.  وزن این  محصول  1.7 پوند بوده و از یک دوربین جلو و عقب 5 مگاپیکسلی نیز برخوردار میباشد . همچنین میتوان از دوربین RealSense 3D اینتل نیز در این محصول استفاده کرد که این دوربین به شما اجازه ی ورود به ویندوز 10 را از طریق تشخیص چهره میدهد.   این ویژگی هنوز در تبلت سرفیس مایکروسافت پیاده سازی نشده است ولی  میتوانید این اطمینان را داشته باشید که مایکروسافت نیز در نسل های آینده از این خانواده از محصولات خود از قابلیت مشابهی با این استفاده خواهد کرد( در طی چند ماه  آتی)

در طی تجربه کار با این دستگاه توسط کارشناس "نمایندگی رسمی lenovo " به این صورت هنوان شده که مدت زمانی که من به شخصه این محصول را در دست گرفتن و آنرا مورد آزمایش قرار دادیم، یک حس اعتماد به نفس را در خود پیدا کردم.  تفاوت عمده ای که این محصول با سرفریس مایکروسافت دارد این بوده که لولاهای بکار رفته در این محصول برای چرخش صفحه نمایش در پشت آن  نمایان میباشد و مخفی نیست.  در مدت زمانی که با این محصول کار کردم و از تمامی ابعاد ظاهری و کارائی آنرا مورد بررسی قرار دادم، یقین پیدا کردم که این محصول را میتوان رقیبی جدی برای سرفیس مایکروسافت دانست. لنوو از نظر ارائه ی سخت افزار برای کیبورد شاید کمی ضعیف تر از مایکروسافت عمل کرده باشد ولی  نمیتوان آنرا یک نقطه ی ضعف دانست چرا که در زمان استفاده از کیبورد این محصول هیچ احساس ناخوشایندی و یا حسرت در شما به وجود نخواهد آمد.  با این حال به توجه به ظاهر شکیلی که در این محصول  گنجانده شده است، لنوو از یک سری مفاهیم جدید در تبلت های جداشدنی استفاده کرده است و زمان زیادی را صرف فناوری لولای بکار رفته در این محصول برای ارائه ی انعطاف پذیری هر چه بیشتر ارائه داده است. لنوو با سهم 20 درصدی در بازار فروش محصولات کامپیوتری، هنوز یکی از بزرگترین فروشندگان سیستم های کامپیوتری در دنیا به شمار میرود. تنها چیزی که میتواند خط تولید این محصول را با تهدید روبرو نماید، رشد خط تولید سرفیس مایکروسافت میباشد. در غیر اینصورت، مایکروسافت باید این محصول را رقیبی سر سخت برای محصولات سرفیس خود بداند

 

درباره‌ی شرکت لنوو | نمایندگی Lenovo در ایران

شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی چینی و سر دم دار در حوزه‌ی فناوری بوده که دفتر اصلی آن در بیجینگ چین و موریسویل در کارولینای شمالی (ایالت متحده) مستقر می‌باشد.به نقل از نمایندگی لنوو در ایران، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، اسمارت فون ها، ایستگاه‌های کاری، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت IT و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد این شرکت در سال 2015 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی انتخاب شد.

لنوو فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور پیش برده و محصولات خود را حول 160 کشور به فروش می‌رساند. تجهیزات اصلی این شرکت در بیجینگ و سنگاپور مستقر بوده و مرکز تحقیقاتی آن نیز در کشورهایی نظیر بیجینگ، شنگهن، چنگ دو، نیاچینگ در چین و بعضی استان‌های ژاپن مستقر می‌باشد. لنوو همکاری مشترکی با LenovoEMC در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های ذخیره سازی شبکه ای دارد.

شرکت لنوو در سال 1984 میلادی در بیجینگ تأسیس شد و در سال 1988 میلادی نیز در هنگ کنگ مورد بهره برداری قرار گرفت. خط تولید کامپیوترهای شخصی IBM در سال 2005 میلادی بر عهده‌ی لنوو قرار داده شد و سرورهای مبتنی بر Intel نیز در سال 2014 توسط این شرکت تولید شد. شرکت لنوو در سال 2012 میلادی وارد بازار اسمارت فون ها گردید و در سال 2014 به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی اسمارت فون در چین انتخاب شد. در ژانویه‌ی 2014 میلادی، این شرکت اقدام به خرید برند موتورولا از گوگل نمود.

این شرکت، بورس خود را در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ به فروش گذاشته است.

اصطلاح Lenovo از دو واژه‌ی افسانه و جدید تشکیل شده است. این نام چینی به معنای همکاری و مشارکت و بعضی مواقع خلاقیت می‌باشد.

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در ایران ، در 20 سال اول راه اندازی این شرکت، نام انگلیسی Legend برای این شرکت در نظر گرفته شد. در سال 2002 میلادی، یانگ یوگین تصیم گرفت تا دیگر از این برند استفاده نشود. در آوریل 2003 میلادی، این شرکت نام جدید خود با نام لنوو را به صورت جهانی اعلام نمود و یک کمپین تبلیغاتی نیز برای آن راه انداخت که شامل تبلیغات گسترده‌ی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا بود. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آقای دیوید روان خاطر نشان کرد که زمانی که تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفتیم، تنها تغییر نام و یا لوگو مد نظر ما نبود. اگر ما یک شرکت مشتری محور جهانی هستیم آیا باید به تغییر لوگو بسنده کنیم؟ ما ایده‌های جدیدی برای دنیای دیجیتال در سر داریم که قصد داریم آن‌ها را به جهانیان عرضه کنیم.