قد علم کردن Lenovo در مقابل سرفیس مایکروسافت با افزایش فروش محصولات خود

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رابطه ی تیره و تار بین مایکروسافت و سازندگان سیستم های کامیوتری را دیگر نمیتوان مخفی کرد

به گزارش "نمایندگی رسمی lenovo"در طی شرایطی که مایکروسافت موفقیت های شایانی را در تولید سیستم های کامپیوتری بسیار قدرتمند بدست آورده بود ولی شرایط در حال تغییر بوده و شرایط در حال بر عکس شدن به نفع رقبای این غول نرم افزاری میباشد.

در این هفته، آقای گیافرانکو لانسی رئیس شرکت لنوو در طی کنفرانسی اعلام کرد که این شرکت دیگر قصد باز فروش دستگاه های سرفیس خود را به مشتریان سازمانی ندارد. وی اعلام کرد شرکت مایکروسفات در سال گذشته از من خواست تا به فروش محصولات سرفیس این شرکت ادامه دهم و من دلیلی نمیبینم که بخواهم محصولات یک رقیب را در داخل پرانتز به فروش برسانم.

بسیاری از سازندگان سیستم های کامپیوتری در حال فروش سخت افزار های مایکروسافت به جای سخت افزار های خود هستند. بعضی از شرکت ها همچون اچ پی و دل دارای سرویس های سازمانی گسترده ای میباشند که باید انها را مورد حفاظت قرار دهند. مایکروسفات از این شرکت ها خواسته تا به فروش مجدد محصولات سرفیس مایکروسافت ارائه دهند چرا که این چیزی است که مشتریان خواهان آن میباشند و این شرکت ها نیز چاره ای جز پذیرش این موضوع ندارند. اقای ویسلر نایب رئیس شرکت اچ پی اعلام کرد که ما سالیان سال است که دارای مشتریان دائمی هستیم و نمیخواهیم تا با صرف نظر کردن از این پیشنهاد رقیب مان، رابطه مان را با مشتریان مان از دست بدهیم.

داستان پشت پرده ی این موضوع: در گذشته، شرکت هایی همچون لنوو و دل به شکلی محترمانه دست رد به محصولات سرفیس مایروسافت زدند و در بعضی مواقع نیز آنرا محصولی غیر رقابتی میدانستند . در زمانی که این محصول مورد توجه زیادی قرار گرفته شد، یک حالت دشمنی و کینه بین این شرکت ها و مایکروسافت پدید آمد چرا که سرفیس در حال اشغال گسترده ی جای لپ تاپ های معمول بود.

خشمی بزرگ

کارشناسان "نمایندگی رسمی لنوو" معتقدند مایکروسافت نشان داد که شرکت دل و اچ پی تنها مثالی از شرکت های تولید کننده ی سخت افزاری بودند که از نظر ارائه ی تجهیزات سخت افزاری نتوانستند در مقابل مایکروسافت بایستند. ولی این مسئله به قیمتی گران تر برای این شرکت ها تمام میشود.

پس از اینکه مایکروسافت از سرفیس بوک رونمایی کرد، یکی از کارمندان OEM خاطر نشان کرد که مایکروسافت مشابه با یک شیر و کابوس خوابیده بوده که هیچ تولید کننده ی تجهیزات سخت افزاری یارای روبرو شدن با آن را ندارد. علاوه بر این، منابع داخلی ایسوس اعلام کرده اند که آنها با ارائه ی این سخت افزار جدید از سوی مایکروسافت غافل گیر شده اند.

اگرچه به گفته ی مایکروسافت، سخت افزارهای این شرکت مکملی برای سایر سازندگان سیستم های کامپیوتری میباشد، ولی شرکای آن نمیتوانند در خصوص غلبه ی مایکروسافت بر بازار تجهیزات سخت افزاری خوشحال باشند. آنها کار زیادی برای روبرو شدن با این موضوع نمیتوانند انجام دهند چرا که ویندوز تنها سیستم عامل دسکتاپی بوده که آنها مجبور به قرار دادن آن بر روی سخت افزار های خود میباشند.

در عین حال کارشناسان اقتصادی "نمایندگی رسمی lenovo" بر این اعتقادند که نمیتوان گفت که مایکروسافت در این راستا با سازندگان سیستم های کامپیوتری اظهار هم دردی میکند چرا که در ظرف سه سال، سه محصول شگرف از خانواده ی سرفیس را روانه ی بازار کرد تا پاسخ کوبنده ای بر دهان تولید کنندگان سخت افزاری باشد. در کل میتوان خط تولید سرفیس مایکروسافت را  قاتل رقبای این شرکت  دانست. حال با توجه به این شرایط، شرکت ها در حال تلاش برای غلبه بر این مسئله میباشند که لنوو  پیشگام این مسیر است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره‌ی شرکت لنوو | نمایندگی Lenovo در ایران

شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی چینی و سر دم دار در حوزه‌ی فناوری بوده که دفتر اصلی آن در بیجینگ چین و موریسویل در کارولینای شمالی (ایالت متحده) مستقر می‌باشد.به نقل از نمایندگی لنوو در ایران، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، اسمارت فون ها، ایستگاه‌های کاری، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت IT و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد این شرکت در سال 2015 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی انتخاب شد.

لنوو فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور پیش برده و محصولات خود را حول 160 کشور به فروش می‌رساند. تجهیزات اصلی این شرکت در بیجینگ و سنگاپور مستقر بوده و مرکز تحقیقاتی آن نیز در کشورهایی نظیر بیجینگ، شنگهن، چنگ دو، نیاچینگ در چین و بعضی استان‌های ژاپن مستقر می‌باشد. لنوو همکاری مشترکی با LenovoEMC در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های ذخیره سازی شبکه ای دارد.

شرکت لنوو در سال 1984 میلادی در بیجینگ تأسیس شد و در سال 1988 میلادی نیز در هنگ کنگ مورد بهره برداری قرار گرفت. خط تولید کامپیوترهای شخصی IBM در سال 2005 میلادی بر عهده‌ی لنوو قرار داده شد و سرورهای مبتنی بر Intel نیز در سال 2014 توسط این شرکت تولید شد. شرکت لنوو در سال 2012 میلادی وارد بازار اسمارت فون ها گردید و در سال 2014 به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی اسمارت فون در چین انتخاب شد. در ژانویه‌ی 2014 میلادی، این شرکت اقدام به خرید برند موتورولا از گوگل نمود.

این شرکت، بورس خود را در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ به فروش گذاشته است.

اصطلاح Lenovo از دو واژه‌ی افسانه و جدید تشکیل شده است. این نام چینی به معنای همکاری و مشارکت و بعضی مواقع خلاقیت می‌باشد.

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در ایران ، در 20 سال اول راه اندازی این شرکت، نام انگلیسی Legend برای این شرکت در نظر گرفته شد. در سال 2002 میلادی، یانگ یوگین تصیم گرفت تا دیگر از این برند استفاده نشود. در آوریل 2003 میلادی، این شرکت نام جدید خود با نام لنوو را به صورت جهانی اعلام نمود و یک کمپین تبلیغاتی نیز برای آن راه انداخت که شامل تبلیغات گسترده‌ی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا بود. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آقای دیوید روان خاطر نشان کرد که زمانی که تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفتیم، تنها تغییر نام و یا لوگو مد نظر ما نبود. اگر ما یک شرکت مشتری محور جهانی هستیم آیا باید به تغییر لوگو بسنده کنیم؟ ما ایده‌های جدیدی برای دنیای دیجیتال در سر داریم که قصد داریم آن‌ها را به جهانیان عرضه کنیم.