تلاش لنوو در ترغیب کاربران ویندوز 10 به حذف ابزار های کاربری خطرناک

تلاش لنوو در ترغیب کاربران ویندوز 10 به حذف ابزار های کاربری خطرناک - 5.0 out of 5 based on 1 vote

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت لنوو از کاربران محصولات خود خواسته است  تا ابزار کاربردی Lenovo Accelerator را که  به صورت پیش نصب بر روی 15 مدل محصول مختلف که از ویندوز 10 استفاده میکنند نصب شده است حذف نمایند و خاطر نشان کرده است که استفاده از این ابزار میتواند آنها را در معرض تهدید های امنیتی قرار دهد.

به نقل ازنمایندگی لنوو، این ابزار برای افزایش سرعت اجرای اپلیکیشن های لنوو کاربرد داشته ولی کاربران  را در معرض حمله ی "مرد میانی" قرار میدهد. این حملات بر روی داده های انتقالی شبکه که بدون رمز نگاری  و از طریق شبکه ی وای فای عمومی ارسال میشوند متمرکز میباشد.در روز یکشنبه 31 ماه می امسال این خبر منتشر گردید. عدم حذف این ابزار میتواند به مهاجمین اجازه داده تا فعالیت های شما را ردیابی کرده و حساب های کاربری و رمز عبور شما را به سرقت ببرند.

 

برای اینکه کاربران بررسی نمایند که آیا سیستم آنها در معرض چنین تهدید هایی قرار گرفته است یا نه، لنوو  لیستی از ماشین هایی که  این ابزار کاربردی بر روی آنها از پیش نصب شده است را منتشر نموده است. البته هیچ اطلاعی مبنی بر تأثیر منفی این اپلیکیشن بر روی تجهیزاتی که از  ویندوز 7 یا ویندوز 8/1 استفاده میکنند منتشر نشده است. به نقل از نمایندگی لنوو، این نقطه ی آسیب پذیری در مکانیسم بروز رسانی برنامه ها قرار دارد که در آن،  سرور لنوو مورد پرس و جو قرار گرفته تا مشخص شود که آیا بروز رسانی هایی برای اپلیکیشن  وجود دارد یا خیر.

از بین شرکت هایی که انتقاد هایی را بر بروز رسانی های خودکار  نرم افزاری  که منجر به ایجاد نقاط آسیب پذیر امنیتی میشود وارد کرده اند، تنها شرکت های لنوو و Dell بوده اند که گام هایی را برای غلبه بر این مشکلات برداشته اند. شرکت اچ پی، ایسوس و ایسر نیز هنوز ساکت مانده اند ولی بروز رسانی های شرکت اچ پی تقریبا به صورت محافظت شده صورت میگیرد.

البته ما از شرکت LENOVO خواستیم تا در خصوص اینکه آیا کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 نیز متأثر از این آسیب پذیری ها قرار میگیرند یا خیر اطلاعاتی را منتشر نماید و تا پایان این راه پیگیر موضوع خواهیم بود تا نتیجه به شما اطلاع داده شود.

برچسب ها: lenovo, نمایندگی رسمی لنو, گوشی لنوو, نمایندگی لنوو, Zuk Z2, لنوو, تعمیر لپ تاپ لنوو

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره‌ی شرکت لنوو | نمایندگی Lenovo در ایران

شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی چینی و سر دم دار در حوزه‌ی فناوری بوده که دفتر اصلی آن در بیجینگ چین و موریسویل در کارولینای شمالی (ایالت متحده) مستقر می‌باشد.به نقل از نمایندگی لنوو در ایران، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، اسمارت فون ها، ایستگاه‌های کاری، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت IT و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد این شرکت در سال 2015 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی انتخاب شد.

لنوو فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور پیش برده و محصولات خود را حول 160 کشور به فروش می‌رساند. تجهیزات اصلی این شرکت در بیجینگ و سنگاپور مستقر بوده و مرکز تحقیقاتی آن نیز در کشورهایی نظیر بیجینگ، شنگهن، چنگ دو، نیاچینگ در چین و بعضی استان‌های ژاپن مستقر می‌باشد. لنوو همکاری مشترکی با LenovoEMC در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های ذخیره سازی شبکه ای دارد.

شرکت لنوو در سال 1984 میلادی در بیجینگ تأسیس شد و در سال 1988 میلادی نیز در هنگ کنگ مورد بهره برداری قرار گرفت. خط تولید کامپیوترهای شخصی IBM در سال 2005 میلادی بر عهده‌ی لنوو قرار داده شد و سرورهای مبتنی بر Intel نیز در سال 2014 توسط این شرکت تولید شد. شرکت لنوو در سال 2012 میلادی وارد بازار اسمارت فون ها گردید و در سال 2014 به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی اسمارت فون در چین انتخاب شد. در ژانویه‌ی 2014 میلادی، این شرکت اقدام به خرید برند موتورولا از گوگل نمود.

این شرکت، بورس خود را در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ به فروش گذاشته است.

اصطلاح Lenovo از دو واژه‌ی افسانه و جدید تشکیل شده است. این نام چینی به معنای همکاری و مشارکت و بعضی مواقع خلاقیت می‌باشد.

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در ایران ، در 20 سال اول راه اندازی این شرکت، نام انگلیسی Legend برای این شرکت در نظر گرفته شد. در سال 2002 میلادی، یانگ یوگین تصیم گرفت تا دیگر از این برند استفاده نشود. در آوریل 2003 میلادی، این شرکت نام جدید خود با نام لنوو را به صورت جهانی اعلام نمود و یک کمپین تبلیغاتی نیز برای آن راه انداخت که شامل تبلیغات گسترده‌ی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا بود. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آقای دیوید روان خاطر نشان کرد که زمانی که تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفتیم، تنها تغییر نام و یا لوگو مد نظر ما نبود. اگر ما یک شرکت مشتری محور جهانی هستیم آیا باید به تغییر لوگو بسنده کنیم؟ ما ایده‌های جدیدی برای دنیای دیجیتال در سر داریم که قصد داریم آن‌ها را به جهانیان عرضه کنیم.