ارتقای رتبه ی شرکت لنوو در رتبه بندی فورچون جهانی 500

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

به گزارش "نمایندگی رسمی lenovo" در ایران شرکت لنوو طی بیانیه ای امروز اعلام کرد که رتبه ی این شرکت از سوی فورچون جهانی 500،  از رتبه ی 286 که در سال 2014 میلادی از آن خود نموده بود به رتبه ی 231 ارتقا پیدا کرده است.  این ترقی 55 پله ای  باعث شد تا این شرکت با سرمایه ای 46 میلیارد دلاری ، در کار رقبای قدرتمندی همچون شرکت کوکا کولا با رتبه ی 232 و شرکت فیدکس با رتبه ی 238 قرار گیرد. امسال ، پنجمین سال متوالی است که  لنوو در لیست فورچون جهانی 500 ظاهر گردیده است و هر سال نیز پله های ترقی را از سال 2011 میلادی پیموده است .

به نقل از یانگ یوانکینک مدیر ارشد اجرایی این شرکت، جایگاه لنوو در لیست فورچون جهانی 500 را میتوان نقطه ی عطف و جهشی برای این شرکت دانست که باعث شده تا این شرکت با رشد 20 درصدی فروش همراه بوده است.  وی همچنین خاطر نشان کرده است که لنوو به صورت ثابت قدم به پیشرفت های خود ادامه خواهد داد تا به یکی از سردم داران 100 میلیارد دلاری دنیا در حوزه ی فناوری مبدل گردد.

صعود و ترقی پیوسته و یکنواخت لنوو در لیست رتبه بندی های فورچون جهانی 500 میتواند منعکس کننده ی رشد  کارائی این شرکت باشد. درآمد سالیانه و سود این شرکت نیز به رکورد جدیدی  دست یافته است و  در حال حاضر به 46 میلیارد دلار رسیده است، یعنی چیزی بالغ بر افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته، که این نشانی از  شتاپ پیوسته ی این شرکت میباشد. دلیل این رشد بی سابقه در درآمد و ارتقای جایگاه این شرکت را میتوان ناشی از رشد صنعت موبایل ، تبلت ها و سرور های x86 این شرکت دانست که سهم عمده ای از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

فورچون جهانی 500 هر ساله اقدام به رتبه بندی 500 شرکت مطرح از سرتاسر دنیا میکند که رتبه بندی این شرکت ها بر اساس درآمد این شرکت ها در خاتمه ی یک سال مالی و در قبل از 31 مارس هر سال صورت میگیرد. این لیست به صورت کامل و جامع در مجله ی فورچون منتشر میگردد.

دیدگاه‌ها   

0 #1 profile 1397-08-10 12:30
Need cheap hosting? Try webhosting1st, just $10 for an year.

نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره‌ی شرکت لنوو | نمایندگی Lenovo در ایران

شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی چینی و سر دم دار در حوزه‌ی فناوری بوده که دفتر اصلی آن در بیجینگ چین و موریسویل در کارولینای شمالی (ایالت متحده) مستقر می‌باشد.به نقل از نمایندگی لنوو در ایران، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، اسمارت فون ها، ایستگاه‌های کاری، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت IT و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد این شرکت در سال 2015 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی انتخاب شد.

لنوو فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور پیش برده و محصولات خود را حول 160 کشور به فروش می‌رساند. تجهیزات اصلی این شرکت در بیجینگ و سنگاپور مستقر بوده و مرکز تحقیقاتی آن نیز در کشورهایی نظیر بیجینگ، شنگهن، چنگ دو، نیاچینگ در چین و بعضی استان‌های ژاپن مستقر می‌باشد. لنوو همکاری مشترکی با LenovoEMC در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های ذخیره سازی شبکه ای دارد.

شرکت لنوو در سال 1984 میلادی در بیجینگ تأسیس شد و در سال 1988 میلادی نیز در هنگ کنگ مورد بهره برداری قرار گرفت. خط تولید کامپیوترهای شخصی IBM در سال 2005 میلادی بر عهده‌ی لنوو قرار داده شد و سرورهای مبتنی بر Intel نیز در سال 2014 توسط این شرکت تولید شد. شرکت لنوو در سال 2012 میلادی وارد بازار اسمارت فون ها گردید و در سال 2014 به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی اسمارت فون در چین انتخاب شد. در ژانویه‌ی 2014 میلادی، این شرکت اقدام به خرید برند موتورولا از گوگل نمود.

این شرکت، بورس خود را در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ به فروش گذاشته است.

اصطلاح Lenovo از دو واژه‌ی افسانه و جدید تشکیل شده است. این نام چینی به معنای همکاری و مشارکت و بعضی مواقع خلاقیت می‌باشد.

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در ایران ، در 20 سال اول راه اندازی این شرکت، نام انگلیسی Legend برای این شرکت در نظر گرفته شد. در سال 2002 میلادی، یانگ یوگین تصیم گرفت تا دیگر از این برند استفاده نشود. در آوریل 2003 میلادی، این شرکت نام جدید خود با نام لنوو را به صورت جهانی اعلام نمود و یک کمپین تبلیغاتی نیز برای آن راه انداخت که شامل تبلیغات گسترده‌ی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا بود. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آقای دیوید روان خاطر نشان کرد که زمانی که تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفتیم، تنها تغییر نام و یا لوگو مد نظر ما نبود. اگر ما یک شرکت مشتری محور جهانی هستیم آیا باید به تغییر لوگو بسنده کنیم؟ ما ایده‌های جدیدی برای دنیای دیجیتال در سر داریم که قصد داریم آن‌ها را به جهانیان عرضه کنیم.