پایان برنامه ی تولید برند Vibe از سوی لنوو برای باز تر کردن راهی برای اسمارت فون های موتورولا

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پایان برنامه ی تولید برند Vibe از سوی لنوو برای باز تر کردن راهی برای  اسمارت فون های موتورولا

 

به گزارش " نمایندگی lenovo" دو ماه پس از اینکه لنوو شروع به ادغام گروه کسب و کار موبایل خود (MBG) با همکاری  شرکت موتورولا نمود، شرکت های فناوری چینی شروع به بکار گیری برنامه های استراتژیک برای خط تولید اسمارت فون های ترکیبی نموده اند. به نقل از گزارشات موجود، شرکت لنوو قصد داشته تا برند اسمارت فون های خود یعنی Vibe را از خط تولید خارج نماید. این شرکت که سال گذشته سهام بخش Mobility شرکت موتورولا را خریداری کرد، در حال حاضر سه برند مختلف از اسمارت فون ها را تحت عناوین Motorola، Vibe و Lemon روانه ی بازار میکند. تحت برند Vibe، این شرکت اقدام به فروش گسترده ی اسمارت فون هایی مانند Lenovo Vibe P1 و Lenovo Vibe s1 نموده است ولی آقای چن ژانگ رئیس گروه کسب و کار موبایلی در لنوو خاطر نشان کرد که این شرکت قصد پایان دادن به خط تولید اسمارت فون هایی با برند Vibe را دارد.در این گزارش آمده است که برند Lemon از بعضی از سخت افزار های Vibe استفاده خواهد کرد. تحت برند Lemon، این شرکت قصد فروش اسمارت فون های رده میانی و متوسط مانند Lenovo K3 Note را  در هند دارد.

کارشناسان " نمایندگی لنوو " معتقدند با  نقل از شرکت تحقیقات بازار Cnalys، شرکت لنوو به منظور فروش گسترده تر اسمارت فون هایی با برند موتورولا در بخش اسمارت فون های متوسط به بالا، به عمر Vibe خاتمه میدهد. این کار باعث کاهش فروش اوراق مشارکت لنوو خواهد شد.همچنین این شرکت تحقیقاتی خاطر نشان کرده است که لنوو قصد دو برابر کردن خط تولید اسمارت فون های خود در هند را در سال 2016 تا سقف 10 میلیون واحد دارد با این هدف که بتواند به دومین تولید کننده ی اسمارت فون در این کشور مبدل شود.در گزارشی که اخیرا در سه ماهه ی سوم سال 2015 میلادی صورت گرفته است، شرکت سامسونگ  به عنوان پر فروشنده ترین اسمارت فون ها، سهم 24 درصدی از بازار را  در هند به خود اختصاص داده که به دنبال آن، Micromax با سهم 16.7 درصد، Intex با سهم 10.8 درصد،  گروه لنوو ( ترکیب لنوو و موتورولا) با سهم 9.5 دصد  و Lava با سهم 4.7 درصد در جایگاه های بعدی قرار میگیرند

موتورولا در حال حاضر اسمارت فون های میان رده ای مانند Moto G، اسمارت فون رده بالای Moto X Play و Moto X stly را ارائه میدهد.به گزارش " نمایندگی lenovo" همچنین این شرکت قصد رونمایی از Droid Turbo 2  را نیز با مشارکت verizon دارد.در آگوست امسال،  لنوو در مصاحبه با پایگاه خبری گجت 360 خاطر نشان کرد که این شرکت طراحی ها   و تولید اسمارت فون های خود را بر مبنای موتورولا انجام  میدهد. در حال حاضر آقای ریک استرلوچ، ریاست واحد شغلی اسمارت فون های ترکیبی که با همکاری مشترک لنوو و موتولولا صورت میگیرد را بر عهده دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره‌ی شرکت لنوو | نمایندگی Lenovo در ایران

شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی چینی و سر دم دار در حوزه‌ی فناوری بوده که دفتر اصلی آن در بیجینگ چین و موریسویل در کارولینای شمالی (ایالت متحده) مستقر می‌باشد.به نقل از نمایندگی لنوو در ایران، این شرکت در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، اسمارت فون ها، ایستگاه‌های کاری، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت IT و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت دارد این شرکت در سال 2015 میلادی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی انتخاب شد.

لنوو فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور پیش برده و محصولات خود را حول 160 کشور به فروش می‌رساند. تجهیزات اصلی این شرکت در بیجینگ و سنگاپور مستقر بوده و مرکز تحقیقاتی آن نیز در کشورهایی نظیر بیجینگ، شنگهن، چنگ دو، نیاچینگ در چین و بعضی استان‌های ژاپن مستقر می‌باشد. لنوو همکاری مشترکی با LenovoEMC در زمینه‌ی فروش دستگاه‌های ذخیره سازی شبکه ای دارد.

شرکت لنوو در سال 1984 میلادی در بیجینگ تأسیس شد و در سال 1988 میلادی نیز در هنگ کنگ مورد بهره برداری قرار گرفت. خط تولید کامپیوترهای شخصی IBM در سال 2005 میلادی بر عهده‌ی لنوو قرار داده شد و سرورهای مبتنی بر Intel نیز در سال 2014 توسط این شرکت تولید شد. شرکت لنوو در سال 2012 میلادی وارد بازار اسمارت فون ها گردید و در سال 2014 به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی اسمارت فون در چین انتخاب شد. در ژانویه‌ی 2014 میلادی، این شرکت اقدام به خرید برند موتورولا از گوگل نمود.

این شرکت، بورس خود را در بازار اوراق بهادار هنگ کنگ به فروش گذاشته است.

اصطلاح Lenovo از دو واژه‌ی افسانه و جدید تشکیل شده است. این نام چینی به معنای همکاری و مشارکت و بعضی مواقع خلاقیت می‌باشد.

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ لنوو در ایران ، در 20 سال اول راه اندازی این شرکت، نام انگلیسی Legend برای این شرکت در نظر گرفته شد. در سال 2002 میلادی، یانگ یوگین تصیم گرفت تا دیگر از این برند استفاده نشود. در آوریل 2003 میلادی، این شرکت نام جدید خود با نام لنوو را به صورت جهانی اعلام نمود و یک کمپین تبلیغاتی نیز برای آن راه انداخت که شامل تبلیغات گسترده‌ی تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا بود. مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آقای دیوید روان خاطر نشان کرد که زمانی که تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفتیم، تنها تغییر نام و یا لوگو مد نظر ما نبود. اگر ما یک شرکت مشتری محور جهانی هستیم آیا باید به تغییر لوگو بسنده کنیم؟ ما ایده‌های جدیدی برای دنیای دیجیتال در سر داریم که قصد داریم آن‌ها را به جهانیان عرضه کنیم.